A hajóépítést szerették volna a már ismerős Huston mérnök vezetésére bízni, de ő nem hajlandó Triesztbe jönni. Kérik, szerezzen más angol szakembert. Az anyagot már beszerezték. Sürgetni kell a munkát, hogy a hajó - neve ˝ARGO˝ lesz - mielőbb Galacban legyen. Itthon nagy várakozással néznek elébe. Sárgás színű levélpapíron gótbetűs német nyelvű szöveg.
Széchenyit 1833-ban nevezték ki az Al-Duna-szabályozás királyi biztosává. A folyam medréből mintegy 4000 köbméter szikla kirobbantásával elérték, hogy a Vaskapu közepes vízállásnál gőzhajók számára is hajózhatóvá vált. Az ARGO nevű hajó 1834. április 11-én első gőzhajóként haladt át az Al-Dunán (Lehmann János kapitány vezetésével). Ezzel megindult a gőzhajózás a Duna egész hosszában. Johann Puthon báró bécsi bankár, a DGT (Első Dunagőzhajózási Társaság) egyik igazgatója.
A soproni Storno család Széchenyi gyűjteményéből származó dokumentum. |